Вітаємо на сайті Тернопільської обласної бібліотеки для дітей


   Теодор Герман Альберт Драйзер — американський письменник і громадський діяч.
       Батьки Драйзера — Джон Драйзер і Сара Шьоньоб - співвласники підприємства з обробки вовни. Сім'ю переслідували нещастя: пожежа, яка знищила запаси вовни, травма батька, який після цієї пожежі працював на будівництві, загибель трьох старших синів. Сім'я часто переїжджала з місця на місце. Нарешті осіла в провінційному містечку Терре-Гот у штаті Індіана.
      Теодор Драйзер, дев'ята дитина в сім'ї, народився 27 серпня 1871 року. В 1887 році закінчив школу. В 1889 році вступив до університету штату Індіана. Через рік припинив навчання, оскільки не зміг його оплачувати. Працював клерком, у пральні візником фургону.
    У 1892—1894 працював репортером у газетах Піттсбурга, Толедо, Чикаго і Сент-Луїса. В 1894 р. переїжає до Нью-Йорка. Його брат Поль Дрессер організує музичний журнал «Еврі манс», і Драйзер починає працювати редактором. В 1897 кидає журнал. Писав на замовлення «Метрополітен», «Харперс», «Космополітен».
       До появи свого першого роману в 1900 Драйзер опублікував 42 статті й ряд поем. Драйзер в інтерв'ю для довідника «Хто є хто в Америці» (1899) вказав, що ним написані дві книги: «Дослідження про знаменитих сучасників» і «Поеми».

Романи

    Бібліографія праць Драйзера як правило починається з його роману «Сестра Керрі» (1900). У 1911 Драйзер публікує свій другий роман «Дженні Герхардт».
    Романом «Фінансист» (1912) Драйзер почав свою монументальну «Трилогію бажання». В її основу покладена історія життя міліонера. Другий том — «Титан», 1914; третій — «Стоїк».
    «Трилогія бажання» — одне з видатних досягнень американської та європейської літератури XX ст. Т.Драйзер виключно талановито зображує фінансове середовище.
     У 1916 вийшов друком роман «Геній», який Драйзер вважав своїм кращим твором. Тема роману — влада грошей.
   В своєму романі «Американська трагедія» (1925) Драйзер зображує середнього американця — юнака Грифітса, малоосвіченого, легковажного, безвольного. Суть трагедії Грифітса, який закінчив життя на електричному стільці — непристосованість до життя.
    Драйзер — художник-натураліст. Його мистецтво — мистецтво фактів та речей — будується на спогляданні за життям як воно є. Разом з тим Драйзер і художник-психолог.
   У 1944 р. Американська академія мистецтв і літератури нагороджує Драйзера почесною золотою медаллю за видатні досягнення в галузі мистецтва й літератури.