Вітаємо на сайті Тернопільської обласної бібліотеки для дітей
 

   Моріс Полідор Марі Бернар Метерлінк (*29 серпня 1862 — †6 травня 1949) — бельгійський письменник, лауреат Нобелівської премії в галузі літератури (1911 р.)
    Народився в Бельгії, в родині багатого нотаріуса. Сім'я була франкомовна, тому Метерлінк пізніше написав велику частину своїх творів французькою мовою. Багато з його перших творів (в основному, юридичні напрацювання) не збереглися, тому що були знищені автором, збереглися лише фрагменти.
     У 1883 році на сторінках журналу «Jeune Belgique» було опубліковано перший вірш Метерлінка. У 1885 році він отримав право займатися адвокатською практикою, закінчивши юридичний факультет Гентського університету. У 1888 році побачила світ, видана за рахунок коштів родини автора, поетична збірка «Оранжереї», а рік по тому була написана «Принцеса Мален» - перша п'єса Метерлінка, яка здобула похвалу Октава Мірбо. У 1889 вийшла збірка віршів «Теплиці», в 1896 - збірка «12 пісень» (в 1900 - «15 пісень»).
З 1896 р. Метерлінк живе у Франції, переважно в Парижі. Тут він зближується з символістами, які чинять на нього величезний вплив. Ідеалізм і символізм знайшли відображення в ранніх художніх творах Метерлінка (книга «Скарб смиренних», 1896 р.). Популярність Метерлінка приносить п'єса-казка «Принцеса Мален» 1889; одноактні п'єси «Непрошена», «Сліпі», (обидві 1890 р.) - п'єси про незадоволення, яка змушує шукати і не знаходити щастя і любов у повсякденному житті; драма «Пелеас і Мелісанда» , 1892 - символічна драма ідеальних закоханих, які знищують самі себе в пошуках досконалості. Критики охарактеризували це як "драматургія мовчання, натяків і недомовок». Головні теми його творчості - смерть і значення людського життя, місце і роль людини в суспільстві, в історії. У 1902 році побачила світ п'єса «Монна Ванна», в якій з'являється тема протесту людини проти всевладдя року.
    У 1909 р. була поставлена ​​знаменита п'єса «Синій птах» (1908 р.), в якій герої подорожують по світу в пошуках щастя, а знаходять його у себе вдома. Феномен незадоволеності людини і пошуків щастя продовжує досліджуватися Метерлінком в продовженні феєрії «Синій птах» - п'єсу «Заручення» (1918 р.).
    У пізніх п'єсах Метерлінк звертався до біблійних, казкових і історичних сюжетів. Мотив смерті постійно присутній в творах письменника, а в пізній творчості наростає інтерес до містики і окультизму.
    У філософських есе Метерлінкк звертається до філософії та естетики символізму. У найвідоміших філософських творах «Життя бджіл» (1901 р.), «Життя термітів» (1926 р.) і «Життя мурашок» (1930 р.) письменник намагався пояснити життя і діяльність людини через аналогії, взяті зі спостережень за природою.
    У 1911 році Моріс Метерлінк став лауреатом Нобелівської премії з літератури «за його багатосторонню літературну діяльність, і особливо його драматичні твори, що відрізняються багатством уяви і поетичною фантазією».
    У 1940 Метерлінк втік від німецької окупації до США, через проблеми зі здоров'ям повернувся до Франції в 1947. Помер у Ніцці 6 травня 1949 від серцевого нападу.

П’єси

Принцеса Мален
Сліпі 1890)
Непрохана (1891)
Сім принцес (1891)
Пеллеас і Мелісанда (1892; символістська драма, на основі якої Клод Дебюссі написав оперу, 1902)
Там усередині (1894)
Смерть Тентагіля (1894)
Аглавена і Селізетта (1896)
Аріана і Синя Борода, або Марне звільнення (1896)
Сестра Беатріса (1900)
Монна Ванна (1902)
Жуазель (1903)
«Чудо Святого Антонія» (1903)
Синій птах (1908)
Марія Магдалена (1913)
Бургомистр Стельмонда (1919)
Заручини(1922)
Лихо минає (1925)
Марія Вікторія (1925)
Могутність мертвих(1926)
Іуда Іскаріот (1929)
Бернікель (1929)
Принцеса Ізабелла (1935)
Жанна д’Арк (1945)

Філософські есе


Скарб смиренних (1896).
Мудрість і доля(1898).
Життя бджіл (1901).
Сокровений храм (1902).
Подвійний сад (1904).
Розум квітів (1907).
Смерть (1913).
Дрібниці війни (1916)
Життя термітів (1926)
Життя простору (1928)
Велика феєрія (1929)
Життя мурах (1930)
Стікляний павук (1932)
Великий закон (1933)
Перед великим мовчанням (1934)
Піщаний годинник (1936)
Тінь крил (1936)
Перед лицем Бога (1937)
Широкі врата (1939)
Потойбічний світ, або Солнечний годинник (1942)