Скарбничка методиста / Сценарії бібліотечних заходів / Збірка сценаріїв до Дня матері / "Найдорожча у світі - мама"
За матеріалами статті: Польгуй О., Тарнавська І. Найдорожча у світі - мама / О. Польгуй, І. Тарнавська // Шкільний світ. - 2012. - №12. - 16 с.
"Найдорожча у світі - мама"
Мета: формувати уявлення про святковий календар весни; розвивати увагу, творчі здібності; сприяти вихованню у дітей внутрішньої культури, виховувати шанобливе ставлення та почуття любові до матері.
Хід заходу
Учитель.
Кожна людина і кожний народ мають свої свята і традиції. До них зараховуємо і пошану до матері. Вона дала нам життя, виростила і виховала. Коротке це слово — «мама», але які надлюдські глибини скарбів містить воно у собі! Усе її життя — це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провин. З добра й любові створили матір. А чи зможете ви відповісти на такі запитання:
— Коли в Україні святкують День матері?
— Як ви називаєте свою маму?
— Що ви уявляєте, вимовляючи слово «мама»?
— Які ви знаєте пісні, присвячені матері?
(Відповіді дітей.)
Учитель.
Мама... Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше увібрало в себе це дивовижне, сонячне слово. Матінка... Уся гордість світу — від неї. Без сонця не цвітуть квіти, а без матері немає ні поета, ні героя... Матуся — найдорожча в світі людина.
Кого ще ми називаємо матір'ю? (Матінку Божу, Батьківщину).
Уперше в Україні Свято матері відзначалося понад сімдесят років тому в Галичині. Припадає воно на другу неділю після Великодня. Його ще називають Ми- роносною неділею. Тож сьогодні ви дізнаєтеся, як найкраще порадувати свою маму в день її свята.
Що приємно вашій мамі?
(Учні читають вірші, розповідають про свої гарні вчинки, учениця співає пісню).
Учитель.
Діти, зараз я роздам трьом командам (І-ша команда — 1-й ряд, ІІ-га команда — 2-й ряд, ІІІ-тя команда — 3-й ряд) три аркуші паперу. Кожному з вас потрібно продовжити одне речення «Моя мама найкраща тому, що...», скласти аркуш у вигляді сувою і передати його мені. (Робота в альбомах для малювання).
Учитель.
Завдання — намалюйте портрет своєї мами.
(Діти виконують роботу під музичний супровід. Після завершення роботи характеризують портрети своїх мам віршованими рядками. Робота з українськими народними приказками).
Учитель.
На дошці написано частини приказок. Їх необхідно правильно поєднати між собою.
На сонці тепло,...... а дитина матері.
Пташка радіє весні,...... а біля матері добре.
У дитини заболить пальчик,......як літнє сонце.
Материне серце,......а в мами серце.
Учитель.
Як ви розумієте ці приказки?
(Колективне виконання пісні про маму. Учні співають пісню «Мама», сл. Т. Демчук, муз. І. Тарнавської).