Видавнича діяльність / 2012 / "Початкова освіта: навчання та виховання" (за липень - грудень 2011 р.)
Інформаційний список літератури «Початкова освіта: навчання та виховання» знайомить зі статтями із періодичних видань за липень – грудень 2011 року.
Матеріал розміщений у 5 розділах, в межах яких статті систематизовані за алфавітом авторів та назв видань.
Список призначений для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня.
Періодичність – один раз в півріччя.
Матеріал розміщений у 5 розділах, в межах яких статті систематизовані за алфавітом авторів та назв видань.
Список призначений для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня.
Періодичність – один раз в півріччя.
Наша адреса: м. Тернопіль
вул. Коперника, 17
тел. 25-39-41
23-59-47
вул. Коперника, 17
тел. 25-39-41
23-59-47
Список підготувала Колопенюк М. Д.
Відповідальна за випуск Новіцька Н. С.
Комп’ютерний набір Наконечна М. Й.
Відповідальна за випуск Новіцька Н. С.
Комп’ютерний набір Наконечна М. Й.
ЗМІСТ
1. Покликання початкової школи
2. Технології виховання молодших школярів
3. Проектні технології в молодшій школі
4. Методика викладання в дії
- Математика
- Уроки грамоти та мови
- Література та читання
- Природа і людина
- Етика; Основи здоров’я;
Я і Україна; Фізична культура:
конспекти уроків
- Навчання і мистецтво
- Гра і навчання
5. Свята в початковій школі
1. Покликання початкової школи
2. Технології виховання молодших школярів
3. Проектні технології в молодшій школі
4. Методика викладання в дії
- Математика
- Уроки грамоти та мови
- Література та читання
- Природа і людина
- Етика; Основи здоров’я;
Я і Україна; Фізична культура:
конспекти уроків
- Навчання і мистецтво
- Гра і навчання
5. Свята в початковій школі
Покликання початкової школи
Положення про Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 1–4 класів ЗНЗ [Текст]: наказ МОНмолодьспорту України від 23.08.2011 №988 // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 1–5.
Положення про проведення загальношкільного конкурсу «Учень року» серед початкових класів [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 23–28.
Про Типові навчальні плани початкової школи [Текст]: наказ МОНмолодьспорту України // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 9.
Положення про проведення загальношкільного конкурсу «Учень року» серед початкових класів [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 23–28.
Про Типові навчальні плани початкової школи [Текст]: наказ МОНмолодьспорту України // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 9.
* * *
Аліфіренко, К. Є. Програма розвитку класу-родини [Текст] / К. Є. Аліфіренко [та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 42–46.
Антонець, М. Проблема наступності між дошкільною і початковою освітою та вихованням у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / М.Антонець // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 3–7.
Бандура, С. І. Диференційований підхід до навчання шестиліток [Текст] / С. І. Бандура // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 27–30.
Бондар, Л. В. О. Сухомлинський: дитинство – найважливіший період людського життя [Текст] / Л.Бондар // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 6–8.– (Видатні українці).
Бульбах, Т. Введення у шкільне життя [Текст] / Т. Бульбах // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 45–47.
Ілляшенко, Т. Чому дитина втрачає інтерес до навчання [Текст] / Т. Ілляшенко // Початкова школа. 2011. – №11.– С. 43–44.
Компетентності молодших школярів [Текст] // Початкова освіта.– 2011.– №24 (червень).– (Спецвипуск).
Коцемир, Л. Сучасний урок у системі осмислювально-концентрованого навчання (ОКН) [Текст] / Л. Коцемир // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 39–42.
Кушнірук, Л. Як допомогти дитині адаптуватися до навчання [Текст]: щоб школа не стала мукою / Л. Кушнірук // Свобода.– 2011.– 7 жовтня.– С. 3.
Мазур, С. Школа без номера, без дзвінка, без букваря [Текст]: [про Львів. спеціалізовану школу І ступ. із поглибленим вивченням англ. мови «Джерельце»; конспекти інтегрованих занять; сценарії позакласних заходів] / С. Мазур [та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 1–23.
Майстер, В. Розвиток творчих здібностей учнів [Текст] / В. Майстер // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 5–8.
Матоніна, Р. Портфоліо як засіб оцінювання особистих досягнень учнів [Текст] / Р. Матоніна // Початкова освіта.– 2011.– №35 (вересень).– С. 2–3.
Непийвода, Л. «Даючи знання, не відбирай здоров’я» [Текст]: ефективна оздоровча система в навчально-виховному процесі / Л. Непийвода // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 18–24.
Ніколайчук, А. Розвиток творчого потенціалу [Текст]: ефективна організація навчально-виховного процесу / А. Ніколайчук // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 12–17.
Романенко, Р. Будьте добрими і станете щасливими [Текст]: [роздуми про вчителя початкових класів] / Р. Романенко // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 2–3.
Синишин, Л. Можливості використання персонального комп’ютера вчителями початкової школи [Текст] / Л. Синишин // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 50–52.
Система навчальних екскурсій як складова частина розвитку пізнавальних і творчих здібностей молодших школярів [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 8–13.
Степаненко, Н. Дієвість внутрішньошкільного контролю на сучасному етапі роботи школи [Текст] / Н. Степаненко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.40–43.– (Організація початкової освіти).
Школа розвитку особистості [Текст]: [спецвипуск про організацію роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в інклюзивних класах; метод. матеріали для конспектів уроків; проектна діяльність та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №46 (грудень).– С. 1–31.
Шуляк, Т. М. Педагогічна спілка вчителя й батьків – могутня виховна сила [Текст]: клас-родина «Віра»: [метод. матеріали, план роботи, сценарії свят]/ Т. М. Шуляк // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 30–42.
Технології виховання молодших школярів
Василенко, М. Виховні тренінги [Текст]: 4-й клас / М. Василенко // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 20–21.
Виноградова, Н. В. З чого починається любов до книги? [Текст]: [форми і методи залучення учнів початкової школи до шкільної бібліотеки] / Н.В.Виноградова // Шкільна бібліотека.– 2011.– №11.– С. 65–67.
Власюк, О. Вивчення правил поведінки у 1 класі [Текст] / О. Власюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 36.
Група продовженого дня – вчимося, граємо, відпочиваємо [Текст] // Початкова освіта.– 2011.– №22 (червень).
Завадка, О. Готуємо батьків до школи [Текст] / О. Завадка // Початкова освіта.– 2011.– №47 (грудень).– С. 2–7.– (Практика навчання).
Коваленко, Ю. Урок мислення серед природи [Текст]: виховна година / Ю. Коваленко // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 30–32.
Кравцова, О. В. Календарний план навчально-виховної роботи ГПД [Текст]: [зразок] / О.В.Кравцова// Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 137–146.
Кулик, О. Розвиток творчих здібностей молодших школярів [Текст] / О. Кулик // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 55–56.
Луценко, В. До проблеми морально-статевого виховання [Текст] / В. Луценко // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 9–11.
Максимович, О. Педагогічні умови розвитку творчих здібностей [Текст] / О. Максимович // Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 14–16.
Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему «Історія шкільних речей» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 83–92.
Рєпкіна, Г. Дорослі у світі дітей [Текст]: [оповідання про взаємини дорослих і дітей] / Г.Рєпкіна // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 4–9.
Рибачок, М. Р. Батьки – головні вихователі [Текст]: [з досвіду взаємозв’язку школи та сім’ї: організація батьківських зборів, план роботи з батьками, тести та ін.] / М. Р. Рибачок // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 127–132.
Сушицька, О. Розвиток творчих здібностей молодших школярів [Текст] / О. Сушицька // Початкова освіта.– 2011.– №45 (грудень).– С. 6–9.
Токарь, Л. Екологічне виховання через спостереження [Текст] / Л. Токарь // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 35–39.
Проектні технології в початковій школі
Артисюк, І. Застосування методів проектів у початковій школі [Текст] / І. Артисюк // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 3–4.
Пізнати, осмислити, застосувати [Текст]: метод проектів у початковій школі: [Це моя Україна, 1-й кл.; Укр. нар. іграшка. Лялька, 1-й кл.; Про права дитини, 2-й кл.; Подружися з книгою, 2-й кл.; Вода має бути чистою, 3-й кл.; Україна – наша Батьківщина, 4-й кл.; «Хотіла б я піснею стати…» Леся Українка, 4-й кл. та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 5–35.
Полєєва, Г. Формування екологічної свідомості [Текст]: 4-й клас: [проект] / Г. Полєєва // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 36–39.
Шевченко, О. Бал осені, або вироби із засушеного листя [Текст]: урок–проект / О.Шевченко// Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 27–29.
Методика викладання в дії
Баланюк, Л. Навчання без страху [Текст] / Л.Баланюк // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 50–51.– (Поради фахівця).
Букреєва, Г. Інтегровані уроки у молодшій школі: музика – читання – образотворче мистецтво [Текст] / Г. Букреєва // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 20–24.
Гайова, Л. Орієнтовна розробка першого уроку в 3–4 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2011–2012 н. р. [Текст] / Л. Гайова // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 30–31.
Інтегровані заняття [Текст]: [конспекти уроків на теми: Пори року (1-й кл.); Калина (2-й кл.); Вода (3-й кл.), Звірі (3-й клас)] / Т. Шевців, Н. Ренчка, Л.Палій [та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 5–16.
Каменюк, О. Загальне поняття про інтерактивні технології [Текст] / О. Каменюк // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 10–12.
Колтунова, Т. Спогади про осінь [Текст]: інтегрований урок. 2-й клас / Т. Колтунова // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 15–16.
Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Захоплююча мандрівка» [Текст]: [про транспорт у давні часи, потяг, судна, трактор, велосипед, вертоліт, ракету, автобус, метрополітен та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 103–114.
Починаємо новий навчальний рік [Текст]: методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку // Початкова освіта.– 2011.– №29 (серпень).– С. 10–25.
Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: уроки – 1 клас: [з грамоти і математики] // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 97–140.
Математика. Інформатика
Базарницька, І. Урок з курсу «Сходинки до інформатики», 3 клас [Текст]: [конспект] / І.Базарницька // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.30–32.
Берлет, Н. Особливі прийоми усного рахунку [Текст] / Н. Берлет // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 41–42.
Гармаш, О. Розвиток алгоритмічних умінь учнів у процесі формування просторових уявлень [Текст] / О. Гармаш // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 18–21.
Загадки підводного царства [Текст]: цікава математика // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 126–140.
Інформатика в початковій школі [Текст]: [метод. матеріали; конспекти уроків та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №36 (вересень).– С. 3–29.– (Метод. порадник. Вип. 9 (57)).
Кащенко, Р. І. Цікаві задачі для учнів початкових класів [Текст] / Р. І. Кащенко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 59–61.
Ковбанюк, Т. Математична казка [Текст]: [конспект уроку] / Т. Ковбанюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 34–36.
Контроль. Мотивація. Прогнозування. Математика [Текст]: методичний порадник // Початкова освіта.– 2011.– №44 (листопад).
Листопад, Н. Геометрична складова математичної компетентності молодшого школяра: сумісна характеристика [Текст] / Н. Листопад // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 51–54.
Логачевська, С. Використання різних типів пам’яті для розв’язування задач [Текст]: [є фрагменти уроків в 1–4 кл.] / С. Логачевська, Т. Логачевська // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 23–26.
Маракуліна, Т. Урок математики з мультимедійним супроводом. 2-й клас [Текст] / Т.Маракуліна // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 9–10.
Математичні вузлики [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 27–34.
М’ягких, Г. М. Задачі з логічним навантаженням для молодших школярів [Текст] / Г.М. М’ягких // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С.61–64.
На що схожі цифри? [Текст]: [вірші про цифри]/ упоряд. Н. Г. Шарагова // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).–С. 119–120.
Онищенко В. В. Завдання з геометрії для розвитку пізнавальної активності учнів початкових класів [Текст]: для 1-го класу / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2011.– №10.– С. 35–37.
Онищенко, В. В. Казка «Мандрівка країною геометрією» [Текст] / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 39–46.
Пєрмінова, І. Ефективність використання нових інформаційних технологій на різних етапах уроку математики в початковій школі [Текст] / І.Пєрмінова // Початкова школа.– 2011.– №11.– С.21–25.
Попович, Н. С. Як подружитися з годинником [Текст]: уроки / Н. С. Попович // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 77–84.– (Матем. вузлики).
Свічкар, В. І. Пригоди у комп’ютерному класі [Текст]: 2 клас / В. І. Свічкар // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 17–26.
Театралізована діяльність на уроках математики [Текст]: методичні рекомендації // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 54–64; №23–24 (грудень).– С. 66–68.
Терещук, І. П. Цікава математика [Текст]: [добірка завдань на формування обчислювальних навичок] / І. П. Терещук // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 115–118.– (Матем. вузлики).
Турчина, Т. Осіння подорож [Текст]: математика. 2-й клас: [конспект уроку] / Т.Турчина// Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 16–17.
Шевченко, О. Нестандартні задачі на уроках математики [Текст] / О. Шевченко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 46–47.
Уроки грамоти та мови
Бєляєва, Т. Kindermusik – музична програма, яка допомагає дітям вивчати англійську мову [Текст]/ Т. Бєляєва // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С.6–11.
Боднар, Н. Психолого-педагогічні аспекти формування навички письма молодших школярів [Текст] / Н. Боднар // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 25–29.
Голиця, Н. Картки для опитування [Текст]: [вивчення теми «Іменник» у 3-му класі] / Н. Голиця // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 27.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).
Гунько, С. Новий підхід до вивчення англійської мови на початковому етапі [Текст] / С.Гунько // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 32–34.
Джемула, Г. Про кота-воркота або Вчимося мистецтву діалогу [Текст] / Г. Джемула // Джміль.– 2011.– №3.– С. 3–6.
Домбровська, В. Подолання вад письма [Текст]: корекційні завдання для учнів 1–4 - х класів / В.Домбровська // Початкова освіта.– 2011.– №26 (липень).– С. 4–31.
Загорулько, Т. Каліграфічні навички першокласника [Текст] / Т. Загорулько // Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 22–24.
Залозна, І. Етимологія і каліграфія [Текст]: лексична і етимологічна робота під час хвилинок каліграфії для 3–4-х класів / І. Залозна // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– (Вкладка).
Кальчук, М. Дидактична казка на уроках навчання грамоти: з досвіду використання ідей В.О.Сухомлинського [Текст] / М. Кальчук // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 8–12.
Каменюк, О. Написання слів з апострофом [Текст]: укр. мова. 2-й клас: [конспект уроку] / О.Каменюк // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 12–14.
Кірик, М. Навчання грамоти [Текст]: [історія становлення методів навчання грамоти] / М. Кірик// Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 7–13.
Лобанчук, О. Різнорівневі самостійні роботи [Текст]: [для 1–4 класів з укр. мови] / О. Лобанчук // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 6–16.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).
Мізюріна, О. Каліграфічні хвилинки у 4 класі на основі словникових слів [Текст]: з досвіду роботи / О.Мізюріна // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.18–20.
Мовленнєва стежина [Текст]: [конспекти уроків]// Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С.18–26.
М’ягких, Г. М. Розробка уроків з розвитку зв’язного мовлення для школярів початкових класів [Текст] / Г. М. М’ягких // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 25–32.
Необов’язкові додатки до уроків англійської мови [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 105–112.
Ничипорук, Т. Зорові диктанти з використанням прислів’їв і приказок [Текст] / Т.Ничипорук // Початкова освіта.– 2011.– №42 (листопад).– С. 19–22.
Панасюк, С. Гра – віконце до країни Знань [Текст]: [пізнавальні завдання на уроках навчання грамоти] / С. Панасюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 7–9.
Пасько, Л. В. Творчі завдання з письма на уроках навчання грамоти для першого класу [Текст] / Л. В. Пасько // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С.18–21.
Пєркова, Г. І. Знавці рідної мови [Текст]: вправи корисні та цікаві, 1 клас / Г. І. Пєркова // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 113–124.
Плахтій, Л. Дивослово для веселих і кмітливих [Текст]: [творче списування] / Л. Плахтій // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 28–31.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).
Романова, О. Завдання для тематичного опитування з укр. мови [Текст]: 2-й клас / О.Романова // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 1–7.– (Наша вкладка).
Сорока, О. Система дидактичних прийомів і вправ на уроках навчання грамоти [Текст] / О.Сорока // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 9–10.
Спода, Л. Закріплення звукового значення букви Ч, ч [Текст]: [конспект уроку] / Л. Спода // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 44–45.
Сухаревська, О. Конкурсні завдання для учнів 3–4-х класів [Текст]: [укр. мова] / О. Сухаревська, Л.Семена // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 17–26.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).
Сухацька, С. Активізація літературно-творчої діяльності учнів [Текст]: складання скоромовок за допомогою пояснювально-ілюстративного методу / С.Сухацька // Початкова освіта.– 2011.– №42 (листопад).– С. 7–11.
Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: уроки української мови // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 29–83.
Функції контролю навчальних досягнень учнів з української мови [Текст] / підгот. І. Стратілат // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 3–5.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).
Література та читання
Бойко, В. Грицько Бойко «Билиці діда Гриця [Текст]: [урок ознайомлення дітей із творчістю поета]/ В. Бойко // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 20–22.
Борівська, Н. Навчаємо залюбки [Текст]: поетичні рядки для кожного етапу уроку / Н.Борівська // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 25–31.
Власюк, М. В. Олена Пчілка – дітям [Текст]: [урок ознайомлення дітей із творчістю Олени Пчілки]/ М. В. Власюк // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 27–28.
Герасимчук, Т. М. Наталя Забіла – дітям [Текст]: [урок ознайомлення учнів із творчістю Наталі Забіли]/ Т. М. Герасимчук // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 23–26.
Давіденко, А. Колискова пісня [Текст]: урок у 4 класі / А. Давіденко // Шкільний світ.– 2011.– №35 (вересень) – (Вкладка).
Діденко, М. Барви осені [Текст]: урок позакласного читання. 4-й клас: [конспект уроку] / М. Діденко // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень). – С. 20–21.
Мартиненко, В. Формування змісту літературного читання молодших школярів: сучасний вимір [Текст] / В. Мартиненко // Укр. л-ра в загальноосв. школі.– 2011.– №9.– С. 5–8.
Новак, О. Твори-мініатюри та казки В.О.Сухомлинського [Текст] / О. Новак // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 7–10.
П’ятницька, В. В. Читання в радість [Текст]: формування навичок читання у початкових класах школи / В. В. П’ятницька // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С. 11–18.
Трунова, В. Основні положення щодо позакласного читання в початкових класах [Текст] / В. Трунова // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 21–23; №10.– С. 20–22.
Фенцик, О. Повноцінне сприйняття молодшими школярами художніх творів на уроках літературного читання [Текст] / О. Фецик // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 9–14.
Читання – світу нашого пізнання [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 5–17.
Чулакова, С. Звучать мелодії чудові у храмі рідної природи [Текст]: до 75-ї річниці з дня народження М. Вінграновського. Читання. 4-й клас / С. Чулакова // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 11–12.
Шевчук, Л. Особливості змісту та впровадження курсу за вибором «Добро. Читаємо. Розуміємо. Творимо» для розвитку читацьких умінь учнів 1–2 класів сільської школи [Текст] / Л.Шевчук// Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 15–18.
Природа і людина
Жабко, А. В. Із чого почався перший у світі город [Текст]: [про буряк, картоплю, помідор] / А.В.Жабко // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 99–104.
Знай, люби, бережи [Текст]: [конспекти уроків із природознавства] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 41–47.
Кочетова, Т. Фізика навколо нас [Текст]: [Що таке луна; Локатори в живій природі та техніці; Падаючі зорі; Пори року] / Т. Кочетова // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 62–63.
Макаренко, Г. Як тварини готуються до зими [Текст]: урок з курсу «Я і Україна» у 2 класі / Г.Макаренко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С.25–27.
Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Земля – наш дім» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 95–110.
Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Явища природи» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 85–96.
Посохова, В. В. «Збережемо природу!» [Текст]: бесіда для учнів початкових класів / В.В. Посохова// Шкільний бібліотекар.– 2011.– №7 (липень).– С. 24–26.
Толосюк, Т. Природа навколо нас [Текст]: Я і Україна, 2 клас: [конспект уроку] / Т. Толосюк // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 27–29.
Шохіна, Л. Іде осінь по землі [Текст]: природознавство. 3-й клас: [конспект уроку] / Л.Шохіна // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 18–19.
Етика; Основи здоров’я; Я і Україна;
Фізична культура: конспекти уроків
Ахтимійчук, М. Правила безпечної поведінки на прогулянці [Текст]: основи здоров’я. 4-й клас: [конспект уроку] / М. Ахтимійчук // Початкова освіта.– 2011.– №2 (січень).– С. 15–17.
Гайдай, С. Діти мають право… [Текст]: пізнавально-розважальне заняття. 1–4-й класи / С.Гайдай // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 16–18.
Зубалій, М. Проведення змагань з дитячої легкої атлетики з учнями початкових класів [Текст] / М.Зубалій, О. Остапенко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 59–60.
Йовенко, О. Урок християнської етики [Текст]: 3 клас / О. Йовенко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 33–34.
Кацюк, Л. Розвиток креативного потенціалу молодших школярів на уроках курсу «Я і Україна» [Текст] / Л. Кацюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 48–49; №12.– С. 51–52.
Людина – живий організм [Текст]: необов’язкові додатки до уроків у початковій школі // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 75–86.
Носенко, Г. Світ створений для добра [Текст]: урок з елементами тренінгу / Г. Носенко // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 46–47.
Олійник, О. Л. Бережи здоров’я змалку [Текст]: завдання з охорони здоров’я для 4 класу / О.Л.Олійник, Т. О. Заставенко // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 81–92.
Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: [творчі доробки вчителів початкових класів з предмету «Я і Україна. Основи здоров’я»] // Розкажіть онуку.–2011.– №17–18 (вересень).– С. 47–102.
Чулакова, С. Безпечний відпочинок взимку [Текст]: основи здоров’я. 4-й клас / С. Чулакова // Початкова освіта.– 2011.– №45 (грудень).– С. 13–15.
Школа Гідності [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 35–38.
Навчання і мистецтво
Брит, Н. Ф. Теремок [Текст]: [урок-знайомство дітей з орігамі] / Н. Ф. Брит // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 143–146.
В небі райдуга-дуга [Текст]: [уроки з образотворчого мистецтва] // Початкова освіта.– 2011.– №35 (вересень).– (Вкладка «Умілі рученята»).
Верютіна, З. Осінні настрої [Текст]: урок мистецтва в 1 класі: [конспект] / З. Верютіна // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 32–34.
Весела іграшка [Текст]: лялька з пластикової пляшки, прибульці зі шкарпеток // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 155.– (Талановиті пальчики).
Гаріджук, Л. М. Загальні відомості про правила стилізації. Стилізація природних форм [Текст]: [курс «Образотворче мистецтво», 3 клас ] / Л.М. Гаріджук// Мистецтво в школі.– 2011.– №11.– С. 2–3.
Гарна, О. Нестандартні уроки з музичного мистецтва [Текст] / О. Гарна // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 29–32.
Гнідко, Н. Конструювання з природних форм фігурок людей, тварин, будов [Текст]: трудове навчання. 2-й клас / Н. Гнідко // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 3–5, 10–11.– (Вкладка).
Даценко, Г. В. Орієнтовне календарно-тематичне планування. Музичне мистецтво (1–8 класи) [Текст] / Г. В. Даценко // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 2–28.
Дмитренко, О. Золота казка осені [Текст]: урок у 2 класі / О. Дмитренко // Шкільний світ.– 2011.– №36 (вересень).– (Вкладка. Образотворче мистецтво).
Донець, Н. Чим багата осінь? Ліплення овочів та фруктів із пластиліну [Текст]: гурткове заняття.
2-й клас / Н. Донець // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 8–10.– (Вкладка).
Доценко, Г. Г. Використання нетрадиційних форм та методів навчання на уроках образотворчого мистецтва [Текст] / Г. Г. Доценко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 32–38.
Євченко, М. А. Образотворче мистецтво у початковій школі – погляд досвідченого практика [Текст] / М. А. Євченко // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 54–55.
Карапата, О. Різновиди лялькового театру для дітей [Текст] / О. Карапата // Музичний керівник.– 2011.– №7.– С. 7–9.
Квач, О. В гостях у Нептуна [Текст]: образотворче мистецтво. 2-й клас / О. Квач // Початкова освіта.– 2011.– №41 (листопад).– С. 5–9.– (Вкладка).
Конкова, Л. Музика розповідає про зиму [Текст]: урок-екскурсія у 1 класі / Л. Конкова // Шкільний світ.– 2011.– №47 (грудень).– С. 13–15.– (Вкладка).
Кравченко, К. П. На чому грали наші предки [Текст]: курс «Музичне мистецтво», 4 клас: [конспект уроку] / К. П. Кравченко // Мистецтво в школі.– 2011.– №9.– С. 28–32.
Кравченко, К. Спіймай у долоньки [Текст]: використання інтерактивних методів навчання та організація ігрової діяльності на уроках музики / К.Кравченко // Шкільний світ.– 2011.– №35 (вересень).– (Вкладка. Музика).
Кучков, І. Урок ритміки у 3 класі школи інтенсивної педагогічної корекції (для учнів із затримкою психічного розвитку) [Текст] / І. Кучков// Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 34–36.
Кушнєрова, Т. Співаємо славу ґудзику [Текст]: трудове навчання. 1-й клас / Т. Кушнєрова // Початкова освіта.– 2011.– №41 (листопад).– С. 3–4.– (Вкладка).
Образотворче мистецтво [Текст]: орієнтовне календарно-тематичне планування (1–7 класи) // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 29–47.
Опалко, Н. М. Оптимізація вивчення термінів із образотворчого мистецтва у початковій школі [Текст]/ Н. М. Опалко // Мистецтво в школі.– 2011.– №12 (грудень).– С. 29–31.
Підгорна, Н. Виготовлення композицій із природного матеріалу [Текст]: трудове навчання. 4-й клас / Н. Підгорна // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 14–15.
Поготовка, С. В. Музика мого народу [Текст]: [курс «Музичне мистецтво», 4 клас] / С.В.Поготовка// Мистецтво в школі.– 2011.– №11.– С. 6–8.
Разборщук, К. Театралізовані музичні заняття-подорожі [Текст] / К. Разборщук // Музичний керівник.– 2011.– №7.– С. 10–13.
Рубець, І. Аплікація з природного матеріалу. Чарівні білочки [Текст]: трудове навчання. 2-й клас / І. Рубець // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 6–7.– (Вкладка).
Сем’якіна, О. Новорічні поробки [Текст] / О.Сем’якіна // Зростаємо разом.– 2011.– №12.– С.16–18.– (Творча скарбничка).
Телефус, О. Які бувають дерева? Урок серед природи [Текст]: образотворче мистецтво. 1-й клас / О. Телефус // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 1–3 .– (Вкладка).
Яковчук, Г. Ейдетика у вивченні текстів пісень та нотної грамоти [Текст] / Г. Яковчук // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 12–19.
Гра і навчання
Андреєва, Н. В. Картинки в клітинках: картки-завдання [Текст]: вправи корисні та цікаві / Н. В. Андреєва // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 162–174.
Бандус, С. Використання ігор на уроках музичного мистецтва [Текст] / С. Бандус // Музичний керівник.– 2011.– №10.– С. 25–30.
Букреєва, Г. Методика роботи з музично-дидактичними іграми [Текст] / Г. Букреєва // Мистецтво та освіта.– 2011.– №4.– С. 41–46.
Граємося та навчаємося [Текст]: [ігри у світі природи та світі предметів] // Розкажіть онуку.– 2011.– № 19–20 (жовтень).– С. 139–144.
Золотарьова, А. Музично-терапевтичні ігри як засіб оздоровлення молодших школярів [Текст] / А.Золотарьова // Мистецтво та освіта.– 2011.– №4.– С. 28–41.
Марчук, О. Ігри, які вчать спілкуванню [Текст]/ О. Марчук // Початкова освіта.– 2011.– №47 (грудень).– С. 8–9.
Міхалків, І. Веселі ігри [Текст]: [гімнастика розуму] / І. Міхалків // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 85–87; 88–90; 91–94.
Науменко, О. Психологічні ігри для молодших школярів [Текст] / О. Науменко // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 14–15.
Нестеренко, О. Ігри з цифрами й лічбою [Текст]/ О. Нестеренко // Зростаємо разом.– 2011.– №9.– С. 2–3; №12.– С. 2–3.
Осінні чудеса [Текст]: [комплекс вправ на розвиток пам’яті, мислення, уваги, уяви та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 175–192.
Панченко, О. В. Розгадайте ребуси! [Текст]: вправи для дітей 7–9 років / О. В. Панченко, М.Панченко // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С.62–63; №8.– С. 62–64.
Самсоненко, Л. М. Театр мови в початковій школі [Текст]: [театралізовані ігри] / Л.М.Самсо-ненко// Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 8–26.
У світі чисел та цифр [Текст]: [ігри, логічні задачі] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 101–106.
Шапка, О. Ігри з літерами й словами [Текст] / О. Шапка // Зростаємо разом.– 2011.– №9.– С. 4–5; №12.– С. 4–5.
Свята в початковій школі
Гіндіна, І. Свято Миколая [Текст]: клубна година у групі продовженого дня / І. Гіндіна // Початкова школа.– 2011.– №11.- С. 63–64.
Гринькова, Р. Свято Миколая [Текст]: позаурочний захід. 2-й клас / Р. Гринькова // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 4–7.– (Наша вкладка).
Дейнега, Н. В. Люблю тебе я, Батьківщино! [Текст]: [сценарій] / Н. В. Дейнега // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 87–88.
Джемула, Г. «Дракончикова пригода» [Текст]: [сценарій новорічного свята для дітей] / Г.Джемула// Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 35–44.
Задоєнко, А. Охорона праці очима дітей [Текст]: [сценарій заходу про професію кухаря] / А.Задоєнко// Початкова школа.– 2011.– №10.– С.48–49.
Іванишин, А. Ми любимо тебе, вчителю рідний [Текст]: 4-й клас: [сценарій свята] / А. Іванишин // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 19–21.
Калініченко, Л. Інтелектуальний турнір «Осінь у гості завітала» для третьокласників [Текст]: [сценарій] / Л. Калініченко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 45–46.
Калініченко, О. І. Весела думка – половина здоров’я [Текст]: [сценарій] / О. І. Калініченко // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 127–130.
Кропивка, В. Казка для першої вчительки [Текст]: [сценарій заходу] / В. Кропивка // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 50–51.
Лахман, Т. Осінь щедра, прощавай! [Текст]: [сценарій свята] / Т. Лахман // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 61–63.
Матяш, Т. М. У країні нехворійки [Текст]: сценарій / Т. М. Матяш // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 151–152.
Мовчанюк, Т. Чудове свято – Новий рік [Текст]: 1–4-й класи: [сценарії] / Т. Мовчанюк, С. Салій, О.Басюк, А. Деренович // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 10–14.– (Наша вкладка).
Олійник, Н. Слово про Слово [Текст]: 3–4-й класи: [сценарій свята] / Н. Олійник // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 22–23.
Панчук, А. О. Мандруємо екологічними стежинами [Текст]: [програма цікавих справ у ГПД: сценарії та ігри про бережливе ставлення до природи] / А. О. Панчук, Т. О. Кобел // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 121–126.
Саранчук, Л. День святого Миколая – душа весело співає [Текст]: святковий ранок / Л.Саранчук// Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 7–9.– (Наша вкладка).
Слободянюк, Т. Козацькі забави [Текст]: [сценарій свята для молодших школярів] / Т.Слободянюк // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.54–55.
Філяк, І. Господь і квіти [Текст]: 3–4-й класи: [сценарій вистави] / І. Філяк, М. Мінаєва // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 17–19.
Філяк, І. Різдвяна казка [Текст]: 4-й клас: [сценарій свята] / І. Філяк // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 14–16.
Цапова, О. У світі природи [Текст]: виховний захід. 2-й клас / О. Цапова // Початкова освіта.– 2011. №43 (листопад).– С. 1–2.– (Наша вкладка).
Цицюра, С. «По дорозі йде дідусь з купкою пакунків» [Текст]: сценарій / С. Цицюра // Розкажіть онуку. 2011.– №21–22 (листопад).– С. 10–20.