Видавнича діяльність / 2012 / "Початкова освіта: навчання та виховання" (за липень - грудень 2011 р.)

Вітаємо на сайті Тернопільської обласної бібліотеки для дітей
 



Інформаційний список літератури «Початкова освіта: навчання та виховання» знайомить зі статтями із періодичних видань за липень – грудень 2011 року.
Матеріал розміщений у 5 розділах, в межах яких статті систематизовані за алфавітом авторів та назв видань.

Список призначений для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня.

Періодичність – один раз в півріччя.



Наша адреса: м. Тернопіль
вул. Коперника, 17
тел. 25-39-41
23-59-47


Список підготувала Колопенюк М. Д.

Відповідальна за випуск Новіцька Н. С.

Комп’ютерний набір Наконечна М. Й.


ЗМІСТ

1. Покликання початкової школи 
2. Технології виховання молодших школярів
3. Проектні технології в молодшій школі 
4. Методика викладання в дії 
- Математика
- Уроки грамоти та мови 
- Література та читання
- Природа і людина 
- Етика; Основи здоров’я;

Я і Україна; Фізична культура:
конспекти уроків 
- Навчання і мистецтво 
- Гра і навчання

5. Свята в початковій школі 


Покликання початкової школи

Положення про Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 1–4 класів ЗНЗ [Текст]: наказ МОНмолодьспорту України від 23.08.2011 №988 // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 1–5.

Положення про проведення загальношкільного конкурсу «Учень року» серед початкових класів [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 23–28.

Про Типові навчальні плани початкової школи [Текст]: наказ МОНмолодьспорту України // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 9.

* * *

Аліфіренко, К. Є. Програма розвитку класу-родини [Текст] / К. Є. Аліфіренко [та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 42–46.

Антонець, М. Проблема наступності між дошкільною і початковою освітою та вихованням у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / М.Антонець // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 3–7.

Бандура, С. І. Диференційований підхід до навчання шестиліток [Текст] / С. І. Бандура // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 27–30.

Бондар, Л. В. О. Сухомлинський: дитинство – найважливіший період людського життя [Текст] / Л.Бондар // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 6–8.– (Видатні українці).

Бульбах, Т. Введення у шкільне життя [Текст] / Т. Бульбах // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 45–47.

Ілляшенко, Т. Чому дитина втрачає інтерес до навчання [Текст] / Т. Ілляшенко // Початкова школа. 2011. – №11.– С. 43–44.

Компетентності молодших школярів [Текст] // Початкова освіта.– 2011.– №24 (червень).– (Спецвипуск).

Коцемир, Л. Сучасний урок у системі осмислювально-концентрованого навчання (ОКН) [Текст] / Л. Коцемир // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 39–42.

Кушнірук, Л. Як допомогти дитині адаптуватися до навчання [Текст]: щоб школа не стала мукою / Л. Кушнірук // Свобода.– 2011.– 7 жовтня.– С. 3.

Мазур, С. Школа без номера, без дзвінка, без букваря [Текст]: [про Львів. спеціалізовану школу І ступ. із поглибленим вивченням англ. мови «Джерельце»; конспекти інтегрованих занять; сценарії позакласних заходів] / С. Мазур [та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 1–23.

Майстер, В. Розвиток творчих здібностей учнів [Текст] / В. Майстер // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 5–8.

Матоніна, Р. Портфоліо як засіб оцінювання особистих досягнень учнів [Текст] / Р. Матоніна // Початкова освіта.– 2011.– №35 (вересень).– С. 2–3.

Непийвода, Л. «Даючи знання, не відбирай здоров’я» [Текст]: ефективна оздоровча система в навчально-виховному процесі / Л. Непийвода // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 18–24.

Ніколайчук, А. Розвиток творчого потенціалу [Текст]: ефективна організація навчально-виховного процесу / А. Ніколайчук // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 12–17.

Романенко, Р. Будьте добрими і станете щасливими [Текст]: [роздуми про вчителя початкових класів] / Р. Романенко // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 2–3.

Синишин, Л. Можливості використання персонального комп’ютера вчителями початкової школи [Текст] / Л. Синишин // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 50–52.

Система навчальних екскурсій як складова частина розвитку пізнавальних і творчих здібностей молодших школярів [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 8–13.

Степаненко, Н. Дієвість внутрішньошкільного контролю на сучасному етапі роботи школи [Текст] / Н. Степаненко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.40–43.– (Організація початкової освіти).

Школа розвитку особистості [Текст]: [спецвипуск про організацію роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в інклюзивних класах; метод. матеріали для конспектів уроків; проектна діяльність та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №46 (грудень).– С. 1–31.

Шуляк, Т. М. Педагогічна спілка вчителя й батьків – могутня виховна сила [Текст]: клас-родина «Віра»: [метод. матеріали, план роботи, сценарії свят]/ Т. М. Шуляк // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 30–42.

Технології виховання молодших школярів

Василенко, М. Виховні тренінги [Текст]: 4-й клас / М. Василенко // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 20–21.

Виноградова, Н. В. З чого починається любов до книги? [Текст]: [форми і методи залучення учнів початкової школи до шкільної бібліотеки] / Н.В.Виноградова // Шкільна бібліотека.– 2011.– №11.– С. 65–67.

Власюк, О. Вивчення правил поведінки у 1 класі [Текст] / О. Власюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 36.

Група продовженого дня – вчимося, граємо, відпочиваємо [Текст] // Початкова освіта.– 2011.– №22 (червень).

Завадка, О. Готуємо батьків до школи [Текст] / О. Завадка // Початкова освіта.– 2011.– №47 (грудень).– С. 2–7.– (Практика навчання).

Коваленко, Ю. Урок мислення серед природи [Текст]: виховна година / Ю. Коваленко // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 30–32.

Кравцова, О. В. Календарний план навчально-виховної роботи ГПД [Текст]: [зразок] / О.В.Кравцова// Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 137–146.

Кулик, О. Розвиток творчих здібностей молодших школярів [Текст] / О. Кулик // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 55–56.

Луценко, В. До проблеми морально-статевого виховання [Текст] / В. Луценко // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 9–11.

Максимович, О. Педагогічні умови розвитку творчих здібностей [Текст] / О. Максимович // Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 14–16.

Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему «Історія шкільних речей» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 83–92.

Рєпкіна, Г. Дорослі у світі дітей [Текст]: [оповідання про взаємини дорослих і дітей] / Г.Рєпкіна // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 4–9.

Рибачок, М. Р. Батьки – головні вихователі [Текст]: [з досвіду взаємозв’язку школи та сім’ї: організація батьківських зборів, план роботи з батьками, тести та ін.] / М. Р. Рибачок // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 127–132.

Сушицька, О. Розвиток творчих здібностей молодших школярів [Текст] / О. Сушицька // Початкова освіта.– 2011.– №45 (грудень).– С. 6–9.

Токарь, Л. Екологічне виховання через спостереження [Текст] / Л. Токарь // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 35–39.

Проектні технології в початковій школі

Артисюк, І. Застосування методів проектів у початковій школі [Текст] / І. Артисюк // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 3–4.

Пізнати, осмислити, застосувати [Текст]: метод проектів у початковій школі: [Це моя Україна, 1-й кл.; Укр. нар. іграшка. Лялька, 1-й кл.; Про права дитини, 2-й кл.; Подружися з книгою, 2-й кл.; Вода має бути чистою, 3-й кл.; Україна – наша Батьківщина, 4-й кл.; «Хотіла б я піснею стати…» Леся Українка, 4-й кл. та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 5–35.

Полєєва, Г. Формування екологічної свідомості [Текст]: 4-й клас: [проект] / Г. Полєєва // Початкова освіта.– 2011.– №27 (липень).– С. 36–39.

Шевченко, О. Бал осені, або вироби із засушеного листя [Текст]: урок–проект / О.Шевченко// Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 27–29.

Методика викладання в дії

Баланюк, Л. Навчання без страху [Текст] / Л.Баланюк // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 50–51.– (Поради фахівця).

Букреєва, Г. Інтегровані уроки у молодшій школі: музика – читання – образотворче мистецтво [Текст] / Г. Букреєва // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 20–24.

Гайова, Л. Орієнтовна розробка першого уроку в 3–4 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2011–2012 н. р. [Текст] / Л. Гайова // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 30–31.

Інтегровані заняття [Текст]: [конспекти уроків на теми: Пори року (1-й кл.); Калина (2-й кл.); Вода (3-й кл.), Звірі (3-й клас)] / Т. Шевців, Н. Ренчка, Л.Палій [та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 5–16.

Каменюк, О. Загальне поняття про інтерактивні технології [Текст] / О. Каменюк // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 10–12.

Колтунова, Т. Спогади про осінь [Текст]: інтегрований урок. 2-й клас / Т. Колтунова // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 15–16.

Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Захоплююча мандрівка» [Текст]: [про транспорт у давні часи, потяг, судна, трактор, велосипед, вертоліт, ракету, автобус, метрополітен та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 103–114.

Починаємо новий навчальний рік [Текст]: методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку // Початкова освіта.– 2011.– №29 (серпень).– С. 10–25.

Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: уроки – 1 клас: [з грамоти і математики] // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 97–140.

Математика. Інформатика

Базарницька, І. Урок з курсу «Сходинки до інформатики», 3 клас [Текст]: [конспект] / І.Базарницька // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.30–32.

Берлет, Н. Особливі прийоми усного рахунку [Текст] / Н. Берлет // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 41–42.

Гармаш, О. Розвиток алгоритмічних умінь учнів у процесі формування просторових уявлень [Текст] / О. Гармаш // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 18–21.

Загадки підводного царства [Текст]: цікава математика // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 126–140.

Інформатика в початковій школі [Текст]: [метод. матеріали; конспекти уроків та ін.] // Початкова освіта.– 2011.– №36 (вересень).– С. 3–29.– (Метод. порадник. Вип. 9 (57)).

Кащенко, Р. І. Цікаві задачі для учнів початкових класів [Текст] / Р. І. Кащенко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 59–61.

Ковбанюк, Т. Математична казка [Текст]: [конспект уроку] / Т. Ковбанюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 34–36.

Контроль. Мотивація. Прогнозування. Математика [Текст]: методичний порадник // Початкова освіта.– 2011.– №44 (листопад).

Листопад, Н. Геометрична складова математичної компетентності молодшого школяра: сумісна характеристика [Текст] / Н. Листопад // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 51–54.

Логачевська, С. Використання різних типів пам’яті для розв’язування задач [Текст]: [є фрагменти уроків в 1–4 кл.] / С. Логачевська, Т. Логачевська // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 23–26.

Маракуліна, Т. Урок математики з мультимедійним супроводом. 2-й клас [Текст] / Т.Маракуліна // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 9–10.

Математичні вузлики [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 27–34.

М’ягких, Г. М. Задачі з логічним навантаженням для молодших школярів [Текст] / Г.М. М’ягких // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С.61–64.

На що схожі цифри? [Текст]: [вірші про цифри]/ упоряд. Н. Г. Шарагова // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).–С. 119–120.

Онищенко В. В. Завдання з геометрії для розвитку пізнавальної активності учнів початкових класів [Текст]: для 1-го класу / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2011.– №10.– С. 35–37.

Онищенко, В. В. Казка «Мандрівка країною геометрією» [Текст] / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 39–46.

Пєрмінова, І. Ефективність використання нових інформаційних технологій на різних етапах уроку математики в початковій школі [Текст] / І.Пєрмінова // Початкова школа.– 2011.– №11.– С.21–25.

Попович, Н. С. Як подружитися з годинником [Текст]: уроки / Н. С. Попович // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 77–84.– (Матем. вузлики).

Свічкар, В. І. Пригоди у комп’ютерному класі [Текст]: 2 клас / В. І. Свічкар // Розкажіть онуку.– 2011.– №15–16 (серпень).– С. 17–26.

Театралізована діяльність на уроках математики [Текст]: методичні рекомендації // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 54–64; №23–24 (грудень).– С. 66–68.

Терещук, І. П. Цікава математика [Текст]: [добірка завдань на формування обчислювальних навичок] / І. П. Терещук // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 115–118.– (Матем. вузлики).

Турчина, Т. Осіння подорож [Текст]: математика. 2-й клас: [конспект уроку] / Т.Турчина// Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 16–17.

Шевченко, О. Нестандартні задачі на уроках математики [Текст] / О. Шевченко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 46–47.

Уроки грамоти та мови

Бєляєва, Т. Kindermusik – музична програма, яка допомагає дітям вивчати англійську мову [Текст]/ Т. Бєляєва // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С.6–11.


Боднар, Н. Психолого-педагогічні аспекти формування навички письма молодших школярів [Текст] / Н. Боднар // Початкова школа.– 2011.– №7.– С. 25–29.

Голиця, Н. Картки для опитування [Текст]: [вивчення теми «Іменник» у 3-му класі] / Н. Голиця // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 27.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).

Гунько, С. Новий підхід до вивчення англійської мови на початковому етапі [Текст] / С.Гунько // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 32–34.

Джемула, Г. Про кота-воркота або Вчимося мистецтву діалогу [Текст] / Г. Джемула // Джміль.– 2011.– №3.– С. 3–6.

Домбровська, В. Подолання вад письма [Текст]: корекційні завдання для учнів 1–4 - х класів / В.Домбровська // Початкова освіта.– 2011.– №26 (липень).– С. 4–31.

Загорулько, Т. Каліграфічні навички першокласника [Текст] / Т. Загорулько // Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 22–24.

Залозна, І. Етимологія і каліграфія [Текст]: лексична і етимологічна робота під час хвилинок каліграфії для 3–4-х класів / І. Залозна // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– (Вкладка).

Кальчук, М. Дидактична казка на уроках навчання грамоти: з досвіду використання ідей В.О.Сухомлинського [Текст] / М. Кальчук // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 8–12.

Каменюк, О. Написання слів з апострофом [Текст]: укр. мова. 2-й клас: [конспект уроку] / О.Каменюк // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 12–14.

Кірик, М. Навчання грамоти [Текст]: [історія становлення методів навчання грамоти] / М. Кірик// Початкова освіта. Методичний порадник.– 2011.– №28 (липень).– С. 7–13.

Лобанчук, О. Різнорівневі самостійні роботи [Текст]: [для 1–4 класів з укр. мови] / О. Лобанчук // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 6–16.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).

Мізюріна, О. Каліграфічні хвилинки у 4 класі на основі словникових слів [Текст]: з досвіду роботи / О.Мізюріна // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.18–20.

Мовленнєва стежина [Текст]: [конспекти уроків]// Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С.18–26.

М’ягких, Г. М. Розробка уроків з розвитку зв’язного мовлення для школярів початкових класів [Текст] / Г. М. М’ягких // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 25–32.

Необов’язкові додатки до уроків англійської мови [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 105–112.

Ничипорук, Т. Зорові диктанти з використанням прислів’їв і приказок [Текст] / Т.Ничипорук // Початкова освіта.– 2011.– №42 (листопад).– С. 19–22.

Панасюк, С. Гра – віконце до країни Знань [Текст]: [пізнавальні завдання на уроках навчання грамоти] / С. Панасюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 7–9.

Пасько, Л. В. Творчі завдання з письма на уроках навчання грамоти для першого класу [Текст] / Л. В. Пасько // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С.18–21.

Пєркова, Г. І. Знавці рідної мови [Текст]: вправи корисні та цікаві, 1 клас / Г. І. Пєркова // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 113–124.

Плахтій, Л. Дивослово для веселих і кмітливих [Текст]: [творче списування] / Л. Плахтій // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 28–31.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).

Романова, О. Завдання для тематичного опитування з укр. мови [Текст]: 2-й клас / О.Романова // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 1–7.– (Наша вкладка).

Сорока, О. Система дидактичних прийомів і вправ на уроках навчання грамоти [Текст] / О.Сорока // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 9–10.

Спода, Л. Закріплення звукового значення букви Ч, ч [Текст]: [конспект уроку] / Л. Спода // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 44–45.

Сухаревська, О. Конкурсні завдання для учнів 3–4-х класів [Текст]: [укр. мова] / О. Сухаревська, Л.Семена // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 17–26.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).

Сухацька, С. Активізація літературно-творчої діяльності учнів [Текст]: складання скоромовок за допомогою пояснювально-ілюстративного методу / С.Сухацька // Початкова освіта.– 2011.– №42 (листопад).– С. 7–11.

Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: уроки української мови // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 29–83.

Функції контролю навчальних досягнень учнів з української мови [Текст] / підгот. І. Стратілат // Початкова освіта.– 2011.– №40 (жовтень).– С. 3–5.– (Метод. порадник. Вип. 10 (58)).

Література та читання

Бойко, В. Грицько Бойко «Билиці діда Гриця [Текст]: [урок ознайомлення дітей із творчістю поета]/ В. Бойко // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 20–22.

Борівська, Н. Навчаємо залюбки [Текст]: поетичні рядки для кожного етапу уроку / Н.Борівська // Початкова освіта.– 2011.– №33–34 (вересень).– С. 25–31.

Власюк, М. В. Олена Пчілка – дітям [Текст]: [урок ознайомлення дітей із творчістю Олени Пчілки]/ М. В. Власюк // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 27–28.

Герасимчук, Т. М. Наталя Забіла – дітям [Текст]: [урок ознайомлення учнів із творчістю Наталі Забіли]/ Т. М. Герасимчук // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 23–26.

Давіденко, А. Колискова пісня [Текст]: урок у 4 класі / А. Давіденко // Шкільний світ.– 2011.– №35 (вересень) – (Вкладка).

Діденко, М. Барви осені [Текст]: урок позакласного читання. 4-й клас: [конспект уроку] / М. Діденко // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень). – С. 20–21.

Мартиненко, В. Формування змісту літературного читання молодших школярів: сучасний вимір [Текст] / В. Мартиненко // Укр. л-ра в загальноосв. школі.– 2011.– №9.– С. 5–8.

Новак, О. Твори-мініатюри та казки В.О.Сухомлинського [Текст] / О. Новак // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 7–10.

П’ятницька, В. В. Читання в радість [Текст]: формування навичок читання у початкових класах школи / В. В. П’ятницька // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С. 11–18.
Трунова, В. Основні положення щодо позакласного читання в початкових класах [Текст] / В. Трунова // Початкова школа.– 2011.– №9.– С. 21–23; №10.– С. 20–22.

Фенцик, О. Повноцінне сприйняття молодшими школярами художніх творів на уроках літературного читання [Текст] / О. Фецик // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 9–14.

Читання – світу нашого пізнання [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 5–17.

Чулакова, С. Звучать мелодії чудові у храмі рідної природи [Текст]: до 75-ї річниці з дня народження М. Вінграновського. Читання. 4-й клас / С. Чулакова // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 11–12.

Шевчук, Л. Особливості змісту та впровадження курсу за вибором «Добро. Читаємо. Розуміємо. Творимо» для розвитку читацьких умінь учнів 1–2 класів сільської школи [Текст] / Л.Шевчук// Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 15–18.

Природа і людина

Жабко, А. В. Із чого почався перший у світі город [Текст]: [про буряк, картоплю, помідор] / А.В.Жабко // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 99–104.

Знай, люби, бережи [Текст]: [конспекти уроків із природознавства] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 41–47.

Кочетова, Т. Фізика навколо нас [Текст]: [Що таке луна; Локатори в живій природі та техніці; Падаючі зорі; Пори року] / Т. Кочетова // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 62–63.

Макаренко, Г. Як тварини готуються до зими [Текст]: урок з курсу «Я і Україна» у 2 класі / Г.Макаренко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С.25–27.

Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Земля – наш дім» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 95–110.

Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Явища природи» [Текст] // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 85–96.

Посохова, В. В. «Збережемо природу!» [Текст]: бесіда для учнів початкових класів / В.В. Посохова// Шкільний бібліотекар.– 2011.– №7 (липень).– С. 24–26.

Толосюк, Т. Природа навколо нас [Текст]: Я і Україна, 2 клас: [конспект уроку] / Т. Толосюк // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 27–29.

Шохіна, Л. Іде осінь по землі [Текст]: природознавство. 3-й клас: [конспект уроку] / Л.Шохіна // Початкова освіта.– 2011.– №37 (жовтень).– С. 18–19.

Етика; Основи здоров’я; Я і Україна;
Фізична культура: конспекти уроків

Ахтимійчук, М. Правила безпечної поведінки на прогулянці [Текст]: основи здоров’я. 4-й клас: [конспект уроку] / М. Ахтимійчук // Початкова освіта.– 2011.– №2 (січень).– С. 15–17.

Гайдай, С. Діти мають право… [Текст]: пізнавально-розважальне заняття. 1–4-й класи / С.Гайдай // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 16–18.

Зубалій, М. Проведення змагань з дитячої легкої атлетики з учнями початкових класів [Текст] / М.Зубалій, О. Остапенко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 59–60.

Йовенко, О. Урок християнської етики [Текст]: 3 клас / О. Йовенко // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 33–34.

Кацюк, Л. Розвиток креативного потенціалу молодших школярів на уроках курсу «Я і Україна» [Текст] / Л. Кацюк // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 48–49; №12.– С. 51–52.

Людина – живий організм [Текст]: необов’язкові додатки до уроків у початковій школі // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 75–86.

Носенко, Г. Світ створений для добра [Текст]: урок з елементами тренінгу / Г. Носенко // Початкова школа.– 2011.– №8.– С. 46–47.

Олійник, О. Л. Бережи здоров’я змалку [Текст]: завдання з охорони здоров’я для 4 класу / О.Л.Олійник, Т. О. Заставенко // Розкажіть онуку.– 2011.– №21–22 (листопад).– С. 81–92.

Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: [творчі доробки вчителів початкових класів з предмету «Я і Україна. Основи здоров’я»] // Розкажіть онуку.–2011.– №17–18 (вересень).– С. 47–102.

Чулакова, С. Безпечний відпочинок взимку [Текст]: основи здоров’я. 4-й клас / С. Чулакова // Початкова освіта.– 2011.– №45 (грудень).– С. 13–15.

Школа Гідності [Текст]: [конспекти уроків] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 35–38.

Навчання і мистецтво

Брит, Н. Ф. Теремок [Текст]: [урок-знайомство дітей з орігамі] / Н. Ф. Брит // Розкажіть онуку.– 2011.– №13–14 (липень).– С. 143–146.

В небі райдуга-дуга [Текст]: [уроки з образотворчого мистецтва] // Початкова освіта.– 2011.– №35 (вересень).– (Вкладка «Умілі рученята»).

Верютіна, З. Осінні настрої [Текст]: урок мистецтва в 1 класі: [конспект] / З. Верютіна // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 32–34.

Весела іграшка [Текст]: лялька з пластикової пляшки, прибульці зі шкарпеток // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 155.– (Талановиті пальчики).
Гаріджук, Л. М. Загальні відомості про правила стилізації. Стилізація природних форм [Текст]: [курс «Образотворче мистецтво», 3 клас ] / Л.М. Гаріджук// Мистецтво в школі.– 2011.– №11.– С. 2–3.

Гарна, О. Нестандартні уроки з музичного мистецтва [Текст] / О. Гарна // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 29–32.

Гнідко, Н. Конструювання з природних форм фігурок людей, тварин, будов [Текст]: трудове навчання. 2-й клас / Н. Гнідко // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 3–5, 10–11.– (Вкладка).

Даценко, Г. В. Орієнтовне календарно-тематичне планування. Музичне мистецтво (1–8 класи) [Текст] / Г. В. Даценко // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 2–28.

Дмитренко, О. Золота казка осені [Текст]: урок у 2 класі / О. Дмитренко // Шкільний світ.– 2011.– №36 (вересень).– (Вкладка. Образотворче мистецтво).

Донець, Н. Чим багата осінь? Ліплення овочів та фруктів із пластиліну [Текст]: гурткове заняття.
2-й клас / Н. Донець // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 8–10.– (Вкладка).

Доценко, Г. Г. Використання нетрадиційних форм та методів навчання на уроках образотворчого мистецтва [Текст] / Г. Г. Доценко // Обдарована дитина.– 2011.– №9.– С. 32–38.

Євченко, М. А. Образотворче мистецтво у початковій школі – погляд досвідченого практика [Текст] / М. А. Євченко // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 54–55.
Карапата, О. Різновиди лялькового театру для дітей [Текст] / О. Карапата // Музичний керівник.– 2011.– №7.– С. 7–9.

Квач, О. В гостях у Нептуна [Текст]: образотворче мистецтво. 2-й клас / О. Квач // Початкова освіта.– 2011.– №41 (листопад).– С. 5–9.– (Вкладка).

Конкова, Л. Музика розповідає про зиму [Текст]: урок-екскурсія у 1 класі / Л. Конкова // Шкільний світ.– 2011.– №47 (грудень).– С. 13–15.– (Вкладка).

Кравченко, К. П. На чому грали наші предки [Текст]: курс «Музичне мистецтво», 4 клас: [конспект уроку] / К. П. Кравченко // Мистецтво в школі.– 2011.– №9.– С. 28–32.

Кравченко, К. Спіймай у долоньки [Текст]: використання інтерактивних методів навчання та організація ігрової діяльності на уроках музики / К.Кравченко // Шкільний світ.– 2011.– №35 (вересень).– (Вкладка. Музика).

Кучков, І. Урок ритміки у 3 класі школи інтенсивної педагогічної корекції (для учнів із затримкою психічного розвитку) [Текст] / І. Кучков// Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 34–36.

Кушнєрова, Т. Співаємо славу ґудзику [Текст]: трудове навчання. 1-й клас / Т. Кушнєрова // Початкова освіта.– 2011.– №41 (листопад).– С. 3–4.– (Вкладка).

Образотворче мистецтво [Текст]: орієнтовне календарно-тематичне планування (1–7 класи) // Мистецтво в школі.– 2011.– №8.– С. 29–47.

Опалко, Н. М. Оптимізація вивчення термінів із образотворчого мистецтва у початковій школі [Текст]/ Н. М. Опалко // Мистецтво в школі.– 2011.– №12 (грудень).– С. 29–31.

Підгорна, Н. Виготовлення композицій із природного матеріалу [Текст]: трудове навчання. 4-й клас / Н. Підгорна // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 14–15.

Поготовка, С. В. Музика мого народу [Текст]: [курс «Музичне мистецтво», 4 клас] / С.В.Поготовка// Мистецтво в школі.– 2011.– №11.– С. 6–8.

Разборщук, К. Театралізовані музичні заняття-подорожі [Текст] / К. Разборщук // Музичний керівник.– 2011.– №7.– С. 10–13.

Рубець, І. Аплікація з природного матеріалу. Чарівні білочки [Текст]: трудове навчання. 2-й клас / І. Рубець // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 6–7.– (Вкладка).

Сем’якіна, О. Новорічні поробки [Текст] / О.Сем’якіна // Зростаємо разом.– 2011.– №12.– С.16–18.– (Творча скарбничка).

Телефус, О. Які бувають дерева? Урок серед природи [Текст]: образотворче мистецтво. 1-й клас / О. Телефус // Початкова освіта.– 2011.– №38 (жовтень).– С. 1–3 .– (Вкладка).
Яковчук, Г. Ейдетика у вивченні текстів пісень та нотної грамоти [Текст] / Г. Яковчук // Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 12–19.

Гра і навчання

Андреєва, Н. В. Картинки в клітинках: картки-завдання [Текст]: вправи корисні та цікаві / Н. В. Андреєва // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 162–174.

Бандус, С. Використання ігор на уроках музичного мистецтва [Текст] / С. Бандус // Музичний керівник.– 2011.– №10.– С. 25–30.

Букреєва, Г. Методика роботи з музично-дидактичними іграми [Текст] / Г. Букреєва // Мистецтво та освіта.– 2011.– №4.– С. 41–46.

Граємося та навчаємося [Текст]: [ігри у світі природи та світі предметів] // Розкажіть онуку.– 2011.– № 19–20 (жовтень).– С. 139–144.

Золотарьова, А. Музично-терапевтичні ігри як засіб оздоровлення молодших школярів [Текст] / А.Золотарьова // Мистецтво та освіта.– 2011.– №4.– С. 28–41.

Марчук, О. Ігри, які вчать спілкуванню [Текст]/ О. Марчук // Початкова освіта.– 2011.– №47 (грудень).– С. 8–9.

Міхалків, І. Веселі ігри [Текст]: [гімнастика розуму] / І. Міхалків // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 85–87; 88–90; 91–94.
Науменко, О. Психологічні ігри для молодших школярів [Текст] / О. Науменко // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 14–15.

Нестеренко, О. Ігри з цифрами й лічбою [Текст]/ О. Нестеренко // Зростаємо разом.– 2011.– №9.– С. 2–3; №12.– С. 2–3.

Осінні чудеса [Текст]: [комплекс вправ на розвиток пам’яті, мислення, уваги, уяви та ін.] // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 175–192.

Панченко, О. В. Розгадайте ребуси! [Текст]: вправи для дітей 7–9 років / О. В. Панченко, М.Панченко // Обдарована дитина.– 2011.– №7.– С.62–63; №8.– С. 62–64.

Самсоненко, Л. М. Театр мови в початковій школі [Текст]: [театралізовані ігри] / Л.М.Самсо-ненко// Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 8–26.

У світі чисел та цифр [Текст]: [ігри, логічні задачі] // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 101–106.

Шапка, О. Ігри з літерами й словами [Текст] / О. Шапка // Зростаємо разом.– 2011.– №9.– С. 4–5; №12.– С. 4–5.

Свята в початковій школі

Гіндіна, І. Свято Миколая [Текст]: клубна година у групі продовженого дня / І. Гіндіна // Початкова школа.– 2011.– №11.- С. 63–64.

Гринькова, Р. Свято Миколая [Текст]: позаурочний захід. 2-й клас / Р. Гринькова // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 4–7.– (Наша вкладка).

Дейнега, Н. В. Люблю тебе я, Батьківщино! [Текст]: [сценарій] / Н. В. Дейнега // Розкажіть онуку.– 2011.– №23–24 (грудень).– С. 87–88.

Джемула, Г. «Дракончикова пригода» [Текст]: [сценарій новорічного свята для дітей] / Г.Джемула// Музичний керівник.– 2011.– №8.– С. 35–44.

Задоєнко, А. Охорона праці очима дітей [Текст]: [сценарій заходу про професію кухаря] / А.Задоєнко// Початкова школа.– 2011.– №10.– С.48–49.

Іванишин, А. Ми любимо тебе, вчителю рідний [Текст]: 4-й клас: [сценарій свята] / А. Іванишин // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 19–21.

Калініченко, Л. Інтелектуальний турнір «Осінь у гості завітала» для третьокласників [Текст]: [сценарій] / Л. Калініченко // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 45–46.

Калініченко, О. І. Весела думка – половина здоров’я [Текст]: [сценарій] / О. І. Калініченко // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 127–130.

Кропивка, В. Казка для першої вчительки [Текст]: [сценарій заходу] / В. Кропивка // Початкова школа.– 2011.– №10.– С. 50–51.
Лахман, Т. Осінь щедра, прощавай! [Текст]: [сценарій свята] / Т. Лахман // Початкова школа.– 2011.– №11.– С. 61–63.

Матяш, Т. М. У країні нехворійки [Текст]: сценарій / Т. М. Матяш // Розкажіть онуку.– 2011.– №19–20 (жовтень).– С. 151–152.

Мовчанюк, Т. Чудове свято – Новий рік [Текст]: 1–4-й класи: [сценарії] / Т. Мовчанюк, С. Салій, О.Басюк, А. Деренович // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 10–14.– (Наша вкладка).

Олійник, Н. Слово про Слово [Текст]: 3–4-й класи: [сценарій свята] / Н. Олійник // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 22–23.

Панчук, А. О. Мандруємо екологічними стежинами [Текст]: [програма цікавих справ у ГПД: сценарії та ігри про бережливе ставлення до природи] / А. О. Панчук, Т. О. Кобел // Розкажіть онуку.– 2011.– №17–18 (вересень).– С. 121–126.

Саранчук, Л. День святого Миколая – душа весело співає [Текст]: святковий ранок / Л.Саранчук// Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 7–9.– (Наша вкладка).

Слободянюк, Т. Козацькі забави [Текст]: [сценарій свята для молодших школярів] / Т.Слободянюк // Початкова школа.– 2011.– №10.– С.54–55.

Філяк, І. Господь і квіти [Текст]: 3–4-й класи: [сценарій вистави] / І. Філяк, М. Мінаєва // Початкова освіта.– 2011.– №39 (жовтень).– С. 17–19.

Філяк, І. Різдвяна казка [Текст]: 4-й клас: [сценарій свята] / І. Філяк // Початкова освіта.– 2011.– №43 (листопад).– С. 14–16.

Цапова, О. У світі природи [Текст]: виховний захід. 2-й клас / О. Цапова // Початкова освіта.– 2011. №43 (листопад).– С. 1–2.– (Наша вкладка).

Цицюра, С. «По дорозі йде дідусь з купкою пакунків» [Текст]: сценарій / С. Цицюра // Розкажіть онуку. 2011.– №21–22 (листопад).– С. 10–20.