Бібліотечні проєкти / Літературна карта / Кременецький район / Іван Потій
Іван Потій народився 10 серпня 1955 р. на хуторі Сіножаття, нині приєднаному до села Кушлин Кременецького району (нині Кременецька міська територіальна громада Кременецького району). Поет, публіцист, громадський діяч. У 1976 році закінчив Тернопільський фінансово-економічний інститут (нині ТНЕУ). Працював за фахом у Молдові, на Далекому Сході, кореспондентом газети "Амурська нива" Біробіджанського р-ну Хабаровського краю (нині - Російська Федерація). Від 1983 р. - на підприємствах міст Кременець і Почаїв. Від 2001 - голова будівельного кооперативу "Наш дім", від 2004 - директор ТзОВ "Куличівка" у м. Кременець, що спеціалізується на спорудженні житла, завершенні довгобудів. Співініціатор створення обласного літературно-просвітницького товариства "Галицько-Волинське братство", заступник голови цієї організації, головний редактор літературно-мистецького альманаху "Курінь". Вірші й статті опубліковані в українських часописах і в періодиці РФ та Молдови, колективних збірках, альманахах. Член Національної спілки письменників України (2006).
Видані книги:
"Манівцями" (1992), "Прикутий" (1998), "Борги" (2001), "Надія" (2003), "Сліди" (2005), "Ловитва вітру" (2007, спільно з І. Дем'яновою).
Потій, І. Борги: вірші / І. Потій; ред. О. Біркова. - Кременець: Папірус, 2001. - 133 с.
Дем'янова І., Потій І. Ловитва вітру: поезія / І. Дем'янова, І. Потій. - Тернопіль: Воля, 2007. - 264 с.
Ця книга - своєрідна новація - літературний тандем поетів, творчість яких різниться за стилем, але суголосна за сприйняттям світу. Автори пішли на певний експеримент, не підбираючи віршів-перегуків, не дроблячи збірку на розділи. Як нестримно й парадоксально плине життя, в котрому всі принади й усі клопоти не що інше, як ловитва вітру, так довільно скомпонована ця збірка, що сприймається цільно й неординарно.
Іван Потій Надія: вірші. - Тернопіль: Воля, 2003. - 64 с.
Іван Потій пише на зламі особистого та всеохопного, має здатність у повсякденних проявах буття прозирати "сокровенний замисел Творця", віднаходить у них те, що спонукає "підняти душу із колін", а чи пізнати її глибини.