Скарбничка методиста / Соціологічні дослідження, Інтернет-опитування / "Книжкова виставка: предмет інтер’єру чи Ваш надійний помічник"

Вітаємо на сайті Тернопільської обласної бібліотеки для дітей
ББК078.303
К59
УДК028


Книжкова виставка: предмет інтер’єру чи Ваш надійний помічник: підсумки соціологічного Інтернет – опитування: Інформаційний бюлетень / Тернопільська обласна бібліотека для дітей; Л. В. Томків.– Т., 2013.– 5с.


У даному випуску інформаційного бюлетеня вміщено узагальнені результати регіонального Інтернет – опитування «Книжкова виставка: предмет інтер’єру чи Ваш надійний помічник», проведеного Тернопільською обласною бібліотекою для дітей у 2012 р.

Матеріал узагальнила
Л. В. Томків
Відповідальна за випуск Н. С. Новіцька
Комп’ютерний набір Т. І. Лось

   Кожна бібліотека прагне до максимального розкриття своїх ресурсів для користувачів. Дієвим засобом впливу на формування читацької уваги є книжкова виставка. Вона є пріоритетним напрямком у діяльності кожної бібліотеки.
Сьогодні бібліотечна виставка стає активним помічником і читача і бібліотекаря в організації читання; їй притаманні такі риси, як актуальність, динамізм, оперативність.
   Вона є також основою для зростання авторитету бібліотеки та її персоналу.
   Бібліотеки у віртуальному інформаційному середовищі пробують пристосувати свої традиційні послуги з інноваційними, враховуючи нові реалії.
Обласна бібліотека для дітей в кінці 2012р. та на початку 2013 року запропонувала користувачам взяти участь у Інтернет – опитуванні на веб-сайті ОБД «Книжкова виставка: предмет інтер’єру чи Ваш надійний помічник».

I. Мета опитування: визначити пріоритети у зверненні користувачів до книжкових виставок. Враження від переглянутих виставок, відношення до віртуальних книжкових виставок.

II. Об’єкт дослідження: об’єктом дослідження стали користувачі веб-сайту ОБД

III. База дослідження: Обласна бібліотека, веб-сайт ОБД

IV. Мета дослідження: Соціологічний: Інтернет – опитування користувачів.

V. Етапи проведення: Інтернет – опитування
– грудень – 2012 року
– січень – лютий 2013 року

Запитання Інтернет – анкети

1. «Як часто Ви звертаєтеся до книжкових виставок?»

– З яких джерел Ви дізнаєтеся про книжкові виставки?
– Які виставки бібліотеки справили на Вас найкраще враження?
– Проходячи повз книжкову виставку в бібліотеці, Ви…
– Література, експонована на виставках, допомагає…
– Що для Вас віртуальна виставка на сайті бібліотеки?
Аналізуючи результати Інтернет – опитування слід зазначити, що користувачі проявляють неабиякий інтерес до виставкової діяльності бібліотеки. На перше запитання дали відповідь 151 респондент, 56,3% із них звертається до книжкових виставок, щоразу, як приходять до бібліотеки.

2. На запитання: З яких джерел користувачі дізнаються про книжкові виставки відповіли 123 респонденти.
– 46,3% опитаних – побачили самі;
– 23,6% – звернулися за рекомендацією до бібліотекаря;
– 13,8% – скористалися інформацією про виставку на веб-сайті ОБД.

3. Виставки новинок справили на користувачів найкращі враження (33,1%). До вподоби їм також тематичні виставки (30,5%).
– Персональним книжковим виставкам віддають перевагу 22,9% опитаних.
Відповіли на дане питання 118 респондентів

4. Проходячи повз книжкову виставку користувачі виявили бажання:
– підійти і познайомитися (43,1%);
– прочитати цікаві цифри і факти, цитати – 43,1%;
– порекомендувати іншим виставлені видання – 13,8;
На дане запитання відповіли 116 респондентів.

5. Зі 107 голосів респондентів Інтернет – опитування, щодо цінності літератури, експонованої на виставках, переважають такі:
– задоволення своїх інтересів та кращої обізнаності про книжковий фонд бібліотеки – 31,8%;
– знайомство з новою літературою – 26,2%;
– задоволення навчальних та освітніх запитів – 21,5%

6. Щодо оформлення віртуальних виставок на сайті бібліотеки, висловилися 137 респондентів:
– 25,5% із них віддали перевагу наявності додаткової інформації;
– Ефективному пошуку віддали перевагу 22,6%.
Проте, 15,3% опитаних відзначили про недоступність такої форми, через відсутність доступу до Інтернет.

Висновки:

     Бібліотечні заклади для дітей мають значний досвід виставкової діяльності, проте впровадження інформаційних та телекомунікаційних технологій потребує теоретичного осмислення та практичного використання нових можливостей та підходів в тому числі й мультимедійних. Віртуальні книжкові виставки розглядаються в контексті стратегії інноваційних бібліотечних послуг.
Адже, виставки документів завжди були і залишаються найбільш розповсюдженою формою популяризації літератури. Отже, необхідно враховуючи результати Інтернет – опитування зробити виставкову діяльність бібліотек більш різноманітною, ефективною та інноваційною.