Головна сторінка Карта сайту Бібліотекар Написати листа
Запрошуємо усіх бажаючих відвідати "Kinect - майданчик" для інтерактивних розваг. Чекаємо Вас: неділя з 14:00 до 16:00, понеділок, четвер, п\'ятниця з 15:00 до 17:00 год.
Скарбничка методиста » Ділимось досвідом » "Сучасні аспекти формування правосвідомості підростаючого покоління" (з досвіду роботи Донецької обласної бібліотеки для дітей)
Грідіна, В. Сучасні аспекти формування правосвідомості підростаючого покоління / В. Грідіна, С. Булава // Світ дитячих бібліотек. - 2012. - №1. - С.28.

"Сучасні аспекти формування правосвідомості підростаючого покоління"

    Відомий український педагог В. Сухомлинський писав: «Дитинство — найважливіший період людського життя, не приготування до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, самобутнє, неповторне життя. І від того, як минуло дитинство, хто вів дитину за руку в дитячі роки, що увійшло у її розум і серце з навколишнього світу, — від цього у вирішальній мірі залежить, якою людиною стане малюк». Це означає, що дитина повинна зростати вільною, щасливою, захищеною. Тому, що дитяча травма, якою б вона не була, залишить свій слід, котрий важко або неможливо стерти. Це може стати і наслідком таких пагубних явищ як наркоманія, алкоголізм, проституція, насилля...
     Саме тому міжнародне товариство і наша держава приділяють велику увагу охороні дитинства та забезпеченню його повноцінного розвитку.
    У відділі обслуговування учнів 5–9 класів нашої бібліотеки дітям і дорослим допомагають поповнювати знання про права та обов'язки, ознайомитися з документами та законами, що захищають права дітей. З цією метою ми працюємо над такими питаннями, як: держава і право про дітей; людство про права дитини; правовий всеобуч для батьків; мої права — моє життя; діти і неадекватна поведінка. Працюючи за напрямом «Держава і право про дітей» провели виховну годину «Уклін тобі, державо» і урок–бесіду «Конституція і держава», під час яких пояснили користувачам, що держава є важливим регулюючим механізмом в житті кожного громадянина. На заході «Закон про мене, мені про закон», який пройшов у формі діалогу, було обговорено 2-й розділ Конституції, в якому чітко викладено права і обов'язки громадян України, в тому числі і дітей, що стосуються головних сфер життєдіяльності — від вільного розвитку особистості, задоволення матеріальних та духовних потреб до свободи думки і слова.
    Креативно пройшли години факту «Українська Конституція: історія та сучасність», «Я, громадянин і патріот держави» та виховні години «Зростаймо громадянами України», «Права нам Конституція дала», де дітям дали зрозуміти, що знання прав і свобод дає людині в житті додаткові можливості. Цікавими для дітей були: завдання придумати як конкретна стаття Конституції може допомагати їм у житті та інтерактивна гра «Мікрофон», коли вони, передаючи одне одному уявлюваний мікрофон, висловлювали свою думку з приводу тієї чи іншої проблеми.
    Слушними і корисними стали для читачів організовані книжкові виставки «Я громадянин України», «Конституція — основний закон», «Закон та я».
     Активно і завзято поставилися наші маленькі читачі до написання міні-твору «Відчуття Батьківщини — що це таке?» Робіт було багато, дехто навіть виразив свої почуття у віршах:
Знаєш ти, що таке Батьківщина?
Батьківщина — це ліс осінній,
Це домівка твоя і школа,
Це гаряче Шевченкове слово...
    Під час проведення заходів за напрямом «Людство про права дитини» ми знайомимо дітей з важливими кроками ООН щодо покращення їхнього благополуччя, а також з основними документами «Загальна декларація прав людини», «Конвенція про права дитини», «Декларація прав дитини». У рамках загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» провели низку виховних годин з циклу «Абетка правових знань» — це: «Дитині про права людини», «Твої права захищені законом», «Конвенція про права дитини», а також інформаційні хвилинки: «Конвенція відповідає», «Сторінками Конвенції про права дитини». Бібліотекарі нагадали дітям про історію створення «Загальної Декларації прав людини», «Декларації прав дитини», «Конвенції прав дитини», з'ясували основну відмінність понять «декларація» та «конвенція». Жваві дискусії розгорталися під час обговорення прав і обов'язків дітей. Користувачі брали активну участь у вікторині «Чи знаєш ти свої права», з великим зацікавленням знайомилися з книгами, експонованими на виставці «Право в нашому житті» і тематичній полиці «Закон та я».
    Проводимо і освітню роботу серед дорослих. У відділі чітко планується та проводиться «Правовий всеобуч для батьків», випустили інформаційний лист «Батькам про права дитини», організували книжкову виставку «До кожної дитини з любов'ю і добром» і обговорення проблемної ситуації «Важкі діти або батьки?» на диспуті «Знання та повага прав людини — шлях до взаєморозуміння». Всі ці заходи дієві, бо в ході їх проведення батьки дійшли висновку, що діти віддають їм сторицею за сімейні негаразди та недостатню увагу. Також було запропоновано заповнити тест «Які ми батьки».
    Працюючи в напрямі «Мої права — моє життя» бібліотекарі намагаються тактовно допомагати підліткам визначати своє місце в житті, вирішувати хвилюючі проблеми, розбиратися в самих собі. Для реалізації цих завдань використовуємо різноманітні інтерактивні форми і методи роботи з елементами ділових і рольових ігор. Наприклад, виховна година «Молодь і право», відверті розмови «Азбука, яку треба знати», «Знай свої права», «Азбука твоїх прав», «Право в твоєму житті», «Є право — значить є нація», в ході яких підлітки ведуть інтелектуальні бесіди, дискусії, сперечаються з однолітками і дорослими тощо.
    Дуже допомагають читачам бути краще обізнаними бібліографічні огляди літератури на правову тематику «Подорож Країною закону» та тематичні полиці: «Дитяча праця: прояви та наслідки...», «Кожна дитина має право».
      Важливим напрямом правового виховання є тема «Діти і неадекватна поведінка». Під час проведення виховних годин «Що таке правомірна поведінка», конференцій «Діти і злочин», бесід «Запобігання злочинності серед неповнолітніх», «Злочин і кара», виховних бесід «Немає в злочині геройства. Є тільки сором і ганьба», дискусії «Співвідповідальність учнів за порушення ними законодавства та їх захист» та зустрічей з працівниками правоохоронних органів, психологами, лікарями ми намагаємося достукатися до дитячих душ і сердець, розповісти їм про складну криміногенну ситуацію, та хоч якось застерегти від тих негараздів, що можуть траплятися в підлітковому віці.
    Отже, бібліотека для дітей — це місце, де поєднуються три головних складових середовища виховання і розвитку — інформації, культури, спілкування.





odb.te.ua © 2004-2018
розробка: vlasne.info


Будь-яку інформацію Ви
зможете знайти за допомогою
Карти сайту
 

  Хороші казки для хороших малят

Ви можете залишити свої побажання
та зауваження у нашій
Приймальні бібліотекаря